Brazilië - Reisverslag uit Franca, Brazilië van Stefan Smit - WaarBenJij.nu Brazilië - Reisverslag uit Franca, Brazilië van Stefan Smit - WaarBenJij.nu

Brazilië

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

22 Oktober 2013 | Brazilië, Franca

In het begin van deze maand ben ik naar een rivierhuis van vrienden van mijn gastouders geweest. Voor het huis was i.p.v een rivier, een meer.
Het weekend erna heb ik alle andere exchange studenten van dit district ontmoet. Het vond plaats in een klein dorpje 1 uur vanaf Franca. Ik ben die vrijdag samen met mijn gastbroer (rotex) daar naar toe gebracht. Toen hebben we een suiker- en alcoholfabriek bezocht. We hebben de processen van de fabricage gezien, bijvoorbeeld hoe alcohol en suiker gesplitst werd.
De dag erna zijn we naar een vakantie huis geweest. We hadden daar een bbq. Ook konden we voetballen en zwemmen.
Na dit weekend had ik een voetbaltoernooi op school. Jammer genoeg was dit niet op gras en lagen we er na de eerste ronde al uit. Eindstand: 1-3.
Ik heb veel contact met een andere uitwisselingsstudent in mijn stad. Het is een jongen uit Zuid-Afrika en beide verstaan we elkaar.
Voetbal doe ik nooit meer op vrijdag. Ik ben van gras naar hout gegaan want ik voetbal nu altijd binnen. Het is te warm buiten om normaal te kunnen spelen!
Had afgelopen week vakantie, en hoefde een keertje niet 6 uur op te staan. Aan het einde van deze week heb ik mijn tweede gast familie ontmoet. Ze hadden een bbq georganiseerd omdat hun zoon jarig was.
Heb nog steeds elke week Portugese les. Begin het steeds meer te spreken en te begrijpen.

• 23 Oktober 2013 - 09:14

Marjolein:

Lieve Steef,
    Wat een leuk reisverslag. Zo te zien heb je het naar je zin.
    Ik ben benieuwd wanneer je naar je volgende gezin gaat
    en ik hoop dat je tweede gezin net zo leuk is als je eerste gezin.

Veel liefs Mama