Reisverslag - Reisverslag uit Franca, Brazilië van Stefan Smit - WaarBenJij.nu Reisverslag - Reisverslag uit Franca, Brazilië van Stefan Smit - WaarBenJij.nu

Reisverslag

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

14 April 2014 | Brazilië, Franca

Hallo iedereen,
Het werd weer eens tijd dat ik een stukje schrijf.
Er is in deze paar maanden veel gebeurd. Ik heb mijn grote trip gehad, mijn ouders zijn langs geweest en nog veel meer. Laat ik beginnen met de trip. Op 9 januari ben ik vertrokken naar São José do Rio Preto. Daar verbleef ik 1 macht in een hotel met de andere exchange studenten. De volgende ochtend vertrokken we naar Brasilia. En die avond kwamen we aan Brasilia is Een erg moderne stad. We hadden 1 dag op de belangrijkste monumenten/gebouwen te bekijken. Toen was het tijd voor Lencois. Dat is een klein stadje maar is bekend om zijn watervallen en natuurzwembaden. We verbleven in een pousada. Voor 2 nachten. We hebben in deze dagen van watervallen afgegleden, natuur bekeken, en grotten bezocht.
We vervolgden onze reis naar de stranden van Brazilië. s'Avonds kwamen we aan in Maceió. Een grote stad aan het strand. De volgende ochtend gingen we naar het strand. We verbleven daar de dag. Toen zijn we naar Natal/praia dr pipa gegaan.
Daar zijn we 2 nachten verbleven. Hier heb ik kunnen surfen. De golfen zijn hier een stuk hoger dan in NL. In de avond konden we rondlopen in het stadje van Praia da Pipa. Een erg mooi stadje met veel toeristen ook.
Jericoacoara vond ik verreweg de leukste stad waar ik ben geweest. Het is een dorp aan het strand. Je kunt er alleen komen met speciale trucks die over zand kunnen rijden. De omgeving lijkt op een woestijn. Het enige wat je ziet is zand.
We zijn twee dagen gebleven in Jericoacoara. De eerste dag lag iedereen op het strand. En aan het eind van de dag liepen we naar een ander strand met een mooi gebergte. De volgende dag moesten we vroeg op want we gingen met een strandbuggy door de omgeving rijden. We hebben meters hoge zandbergen gezien. En deze strandbuggy's gaan nog best hard. We reden met 100 km/h over de stranden. We werden er bijna afgeblazen haha. Die avond zijn we een hoge duin opgelopen (30m). Daar zagen we zon ondergaan in de zee. Een heel mooi gezicht.
Toen was het tijd voor Fortaleza. In Fortaleza hebben we de stad gezien en ik was verbaasd hoeveel Nederlandse invloed deze stad heeft. Dit komt omdat de Nederlanders ooit in deze regio zijn binnengevallen. Ook zijn we naar een bekend strand in de buurt geweest. Daar reden we met een buggy naar een plek waar we konden zandboarden. Met een soort snowboard van een zandberg afgaan. Daarna hebben we paardrijden op het strand. Nog nooit gedaan en kwam erachter dat ze nog best wel hard gaan.
Daarna zijn we naar Natal, recife en Maceió geweest.
En dan nu Salvador. Daar hebben we een citytour gedaan. En hadden we een boottocht naar een eiland vlakbij salvador. Op dit eiland was een heel mooi stand, jammer genoeg ook veel afval op het strand!
Na Salvador gingen we naar Itacare en Porto Seguro.
En dan de laatste 2 dagen waren we in Rio. Ook een van de mooiste steden die ik heb gezien. Daar zijn we naar het Christus beeld geweest, naar een wedstrijd in het stadion Maracanã (fluminense - Flamengo 1-3). Ook zijn we naar een punt geweest met een heel mooi uitzicht over heel Rio. En natuurlijk zijn we naar Copa Cabana geweest. Na deze 2 dagen was onze reis afgelopen.

Toen ik net een weekje thuis was had ik een weekend met de andere exchange studenten van ons district. We verbleven in hotel. Om het hotel heen was veel natuur. We hebben watervallen en rivieren gezien. Ook hebben we gezwommen in een soort drijfzand. Wel met reddingsvest natuurlijk.

Toen ik terug kwam in Franca waren mijn ouders daar al.
Ze zijn twee dagen gebleven in Franca. Daar hebben we een koffieplantage, een leer fabriek en een schoenen fabriek bezocht. Na deze twee dagen zijn we vertrokken naar Ouro Preto. Een heel mooi oud mijnerstadje. We hebben de stad bekeken en we hebben een mijn bezocht. Er is nog steeds goud te vinden. Ze lieten ons zien hoe je goud kon zeven.
Na 2 dagen zijn we vertrokken uit Ouro Preto richting lago de Furnas. Een erg mooi/groot meer met veel watervallen. Helaas konden we maar 1 en een halve dag blijven. Daarna zijn m'n ouders vertrokken naar Salvador.

Ik spreek vloeiend portugees, maar ben vergeten hoe ik Nederlands moet spreken. Ben weer lessen Portugees aan het volgen omdat ik een certificaat wil.

Ook zit ik nu op de universiteit. Mijn Rotary heeft geregeld dat ik naar de universiteit kan.
Ik volg de cursus Comercio exterior. Het lijkt een beetje op economie.
Ik volg de cursus s'avonds van 19:00 tot 22:20.

Ik ben kort geleden van familie gewisseld. Geweldige mensen zijn het! Ik woon nu bijna in het centrum en alles is dichtbij. Voorheen woonde ik erg afgelegen.

Op 3 mei ga ik de amazone reis maken. De trip is 10 dagen en ook met allemaal anderen exchange studenten. We slapen op een schip in hangmatten. En trekken ook de bossen in. Heb er erg zin in!

Groetjes

Er worden ook foto's geplaatst.

  • 14 April 2014 - 19:56

    Carlijn:

    Wat een leuk verslag! Het lijkt me heel gaaf om dit allemaal te doen, de strandbuggy's en vooral ook het zandboarden! Ik heb van papa en mama gehoord, dat jullie het erg leuk hebben gehad. nog heel veel plezier!
    X Carlijn

  • 14 April 2014 - 20:01

    Marjolein:

    Wat een leuk verslag Steef en wat heb je veel meegemaakt!
    Geniet ervan!
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Student bij Rotary Youth Exchange 2013-2014

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1745
Totaal aantal bezoekers 4569

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Juli 2014

Naar Franca via Rio de Janeiro op 8 aug

Landen bezocht: